Gambaran manusia berdosa dipadang Masyar.

11:45 AM Edit This 0 Comments »
BERWAJAH KERA
Suka menabur fitnah sesama manusiaBERWAJAH KHINZIR (babi)Suka memberi & menerima rasuah

BUTA KEDUA BELAH MATA
Hakim yang zalim ketika menjatuhi hukuman

PEKAK DAN BISU
Suka menunjuk-nunjuk amal ibadat & kebajikan yang dilakukan kepada orang lain.

TUBUH YANG MENGALIR NANAH & DARAH YANG AMAT BUSUK SERTA MENIKAM LIDAHNYA BERULANG KALI
Golongan yang berilmu & mengajar orang lain tetapi perbuatannya sendiri tidak sama dengan apa yang dikatakannya.

BADANNYA LUKA SEPERTI DIHIRIS
Menjadi saksi tetapi berbohong terhadap kebenaran

BERJALAN TERHOYONG - HAYANG SEPERTI CACAT
Orang yang kedekut membelanjakan sedikit hartanya untuk kebajikan

BERJALAN SEPERTI
MABUKOrang yang suka bercerita hal-hal dunia didalam masjid

RUPA BADANNYA SEPERTI KHINZIR
Suka makan riba - orang yang digelar along @ ceti

TIDAK BERTANGAN & TIDAK BERKAKI
Suka menyakiti @ menyusahkan jiran sekeliling

WAJAH & BADANNYA SEAKAN KHINZIR
Suka mempermudahkan solat & lalai dalam solatnya hingga sering terlupa rukun

PERUTNYA DIPENUHI ULAR & KALAJENGKING YANG SERING MENYENGAT-NYENGAT
Tidak mahu mengeluarkan zakat terhadap dirinya, pendapatannya, terhadap perniagaan & lain-lain zakat

BADANNYA SANGAT BUSUK SEPERTI BAU BANGKAI
Melakukan maksiat secara sembunyi-sembunyi

TIDAK BERLIDAH & DARAH YANG BUSUK MENGALIR DARI MULUT
Malas dan jarang mengucap dua kalimah syahadah

BERJALAN KAKI KEATAS & KEPALA KEBAWAH, DARAH DAN NANAH SENTIASA MENGALIR DARI KEMALUAN
Suka melakukan zina

MUKA HITAM & PERUTNYA DIPENUHI API
Suka makan harta anak yatim

KULIT DIPENUHI SOPAK & KUDIS
Orang yang menderhaka kepada kedua orang tuanya

GIGINYA SEPERTI TANDUK LEMBU LIDAH TERJELIR HINGGA KEPERUT, NAJIS & AIR KENCINGNYA SENTIASA MENGALIR KELUAR DARI KEMALUAN
Orang yang suka minum arak @ segala jenis benda yang menghayalkan seperti dadah dan lain-lain.

?????

9:00 AM Edit This 0 Comments »
aku telah kembali dgn template yg baru.....tp sygnye bnyak gambo ku yg ilang...

Bedak Talcum?

9:35 AM Edit This 0 Comments »
Amaran! Penggunaan bedak talkum boleh mengundang maut atau pelbagai penyakit termasuk kanser ovari.
Ini kerana bahan utama bedak talkum mengandungi magnesium silicate hydroxide atau dikenali sebagai talc yang juga ramuan utama dalam bedak bayi, bedak berubat dan bedak wangi untuk tubuh termasuk yang berjenama terkenal.
Bahaya di sebalik penggunaan bedak talkum mengandungi talc iaitu bahan beracun yang zarahnya menyebabkan tumor dalam ovari dan paru-paru itu didedahkan Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) hari ini.
Sehubungan itu, CAP menggesa Kementerian Kesihatan supaya meletakkan tanda amaran ke atas produk mengandungi talc dan menghentikan pemasaran bedak bayi mengandungi bahan itu.
Presidennya, S.M. Mohamed Idris berkata, beberapa kajian menemui zarah-zarah talc dalam tumor ovari wanita dan penghidap didapati kerap menyapu bedak talkum pada alat sulit mereka berbanding wanita sihat.
Menurutnya, zarah talc boleh sampai ke sistem pembiakan dan terbenam dalam lapisan ovari.
Tambahnya, penemuan terbaru mendedahkan, wanita yang memakai bedak talkum 40 peratus lebih berisiko menghidap kanser ovari.
"Satu kajian dari Sekolah Perubatan Harvard di Boston membuktikan pemakaian talkum walaupun seminggu sekali menambahkan risiko kanser ovari 36 peratus dan 41 peratus kepada mereka yang memakainya setiap hari.
"Kanser ovari diketahui boleh membawa maut. Ia menyerang secara senyap berikutan berkembang secara perlahan-lahan dan apabila dikesan ia sudah sampai peringkat akhir," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
Mengulas lanjut, katanya, penggunaa talkum dipercayai boleh menyerang paru-paru dan sistem pernafasan kerana talc gred industri mengandungi silika dan asbestos.
Tambahnya, debu putih halus daripada talc boleh berterbangan dibawa udara dan ia pula boleh disedut bayi atau sesiapa saja yang menghidunya.
Jelas beliau, bayi yang menghidu bahan tersebut terdedah kepada masalah laluan udara membengkak lalu menyebabkan pneumonia.
"Pengguna dinasihatkan memakai bedak diperbuat daripada tepung jagung atau tepung beras.
"Ibu-ibu pula digalak guna minyak sapu, bukannya bedak talkum bagi mengatasi masalah ruam kulit bayi," ujarnya.

Ala ciannye...

2:25 PM Edit This 0 Comments »
hari ni my hubby mula bertugas ditmpat baru...dulu kat bgnan persekutuan ipoh, skang ni kat depot pangkalan armada lumut....jauh tu...my hubby ckp dlm sejam setgh br sampai sana...tu naik motor...aku ckp kat dia srh dok kat sana x yah la ulang-alik tp dia x nak...dia kata nak berulang...ntah la cian gak aku nengok...maybe br lg tu yg dia kata blh je berulang...x lth pun...wlaupun aku yg x alaminye tp aku dpt rs kan betapa jauhnye...dah la ada 5 ari dlm smggu...apakan daya...dah arahan...bila la dia nak dpt blk keja kat ipoh ni...dah x blh nak kaur mkn sama2 dah...mcm2 la...jumpa kat umah je la...tu pun mlm la...iskh x100 ciannye kat my hubby...

gambo lagi...

3:45 PM Edit This 1 Comment »
dok tgh wat keje teringat plak kat anak...kat suami pun ingat jgk...tp my hubby tgh kursus kat PD...dr 3hb. smpai 6hb ni...rindu sgt kat dia....ni adalah gambo2 anak aku MUHAMMAD NABIL IRFAN dr dia br lahir...tp kan bila tgk blk gambo2 anak aku dr umur sehari smpai la ni x sama lgsung...berubah2.


ni la gambo anak aku ms dia br lahir..


ni plak ms dia dh meniarap... (6 bln kot)

ni lg la abh dia nak solat dia mula sbk kan diri nak kacau...nsb la time ni dh abis solat.

besday anak aku "Nabil Irfan"

10:30 AM Edit This 0 Comments »
1 hb. Feb aritu besday anak aku...dh sethn pun umur dia...cpt btl dia beso...aku wat la skit mkn2 ms besday anak aku tuh...ingatkan x ramai yg dtg rupa2nye rmai jgk...penuh la dlm ngan luar umah...fuh lth oooo....wlupun wat mkn2 adik-beradik, sedara-mara terdekat je...yg penting aku sronok...
menu aritu adalah laksa, ns impit, pulut kuning ngan rendang daging n mkn2 ringan....aku msk sendiri semuanye kecuali pulut kuning ngan rendang je mak aku yg mskkan....dh x menang tgn dh tu yg srh mak aku tlg....ms aritu anak aku punya la sronok main smpai x nak minum susu...
lupa plak aku nak snap gambo mskan2 aku...bz sgt la...kek kat bwh tu aku beli je...ingat nak wat tp disbbkan bhn2 yg aku cari x dak, mls la aku nak wat dh...sory la kwn2 x jemput korang smua...

ni la kek nyer...abis dimkn sehingga menjilat jari..

mula2 ok baik...pegang pisau pun nak...

tp lps tu...dh nak main2 ngan pisau tu..tu yg smpai abh dia kena pegang skali...

bdk ni dh x sabo nak mkn kek abis bunga tu dia tarik.

ni semuanye sepupu aku...kecik2 kan....mn x nye aku cucu sulung n my son cicit sulung...

Ape ye...

2:35 PM Edit This 0 Comments »
ee x tau la nak tulis apa arini...nak upload gambo besday anak, x bwk plak cameranye....tp yg paling bestnye aku cuti dari ari sabtu sampai isnin.....nsb baik semlm mmg ari cuti umum bg seluruh warga perak...sambutan Hari Jubli Perak ke 50 thn...maknanya 4 ari la aku cuti...best btl...tu sbb arini cam mls je nak wat keje....eee apa la mls naw nak wat kijo....nak kacau org bleh plak...tgk masing2 tgh wat kijo....